De kwaliteit van de zorg en begeleiding is onlosmakelijke verbonden met de visie van Buro Lima. De Lima-visie, waarin de jeugdige én zijn ouders centraal staan, is het uitgangspunt in de zorg zoals we deze bieden binnen Buro Lima.
De zorg van Buro Lima voldoet aan het Kwaliteitskompas Gehandicaptenzorg. In dit kwaliteitskompas is het uitgangspunt het centraal zetten van de mensen aan wie zij zorg verlenen en het bieden van goede zorg en ondersteuning afgestemd op de behoeften en wensen van mensen met een beperking en hun verwanten. Kwaliteit is daarbij de richting. Het kwaliteitskompas biedt handvatten.
Jaarlijks schrijft Buro Lima een rapport over hoe zij de kwaliteit vormgeven binnen de organisatie:
- Kwaliteitsrapport 2019
- Kwaliteitsrapport 2020
- Verslag en bevindingen externe visitatie mei 2021
- Kwaliteitsrapport 2021
- Bijlage Dialoog over het kwaliteitsrapport 2021
- Kwaliteitsrapport 2022
- Verslag en bevindingen externe visitatie mei 2023
- Kwaliteitsbeeld 2023
De zorg bij Buro Lima voldoet tevens aan de HKZ-normen (Harmonisatie Kwaliteitsbeoordeling in de Zorgsector). Jaarlijks laat Buro Lima zich toetsen en met trots ontvangen ze al jaren, met prachtige complimenten, het HKZ-certificaat. Het kwaliteitsmanagement systeem voldoet aan eisen om de juiste zorg en ondersteuning te kunnen bieden aan mensen met een handicap. En hoewel dit certificaat niet noodzakelijk is om te behalen, ervaart Buro Lima het als een goed toets moment van het dagelijks gebruik van haar kwaliteitsmanagementsysteem.